APRENENTATGE COOPERATIU


Us presentam un diari amb el recull de les activitats 
duites a terme a l'aula aplicant 
el Programa Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar

TOTS APRENEM DE TOTS



ACTIVITAT 1- L'ENTREVISTA. ENS CONEIXEM MILLOR


Entrevistam un company de classe

Com t'agrada que et diguin?
On vares néixer?
Què vares sentir el primer dia d'escola?
Com et van les notes?
Amb qui t'asseuries per fer bona feina?
Quin és el teu millor amic?
Què és el que més/menys t'agrada fer?
Quin és el teu millor record?
Quin és el teu personatge famós favorit?
Què t'agradaria ésser de gran?

Les preguntes de l'entrevista es confeccionen entre tot el grup classe. Es fa un sorteig per saber qui entrevista a qui. Una vegada feta l'entrevista, preparam un resum que llegim en veu alta. Notam les coincidències i les coses que no sabíem dels nostres companys. Ens coneixem millor.

ACTIVITAT 2- DIFICULTATS A L'HORA DE TREBALLAR EN EQUIP



Hem plantejat realitzar un treball en equip. Consistia en veure  The Song for Rain 

Primer de tot, cada alumne, individualment, ha fet un petit resum del que considerava era el missatge que volia transmetre el vídeo.  Després, se'ls ha demanat que treballassin en equips de quatre i posassin en comú les idees de cada un dels membres.

Només un dels equips ha aconseguit entregar un full a la mestra amb les idees de tots els membres.

Què ha passat? Quines són les dificultats a l'hora de treballar en Equip?

Aquestes són les respostes que han donat els mateixos alumnes:

- Hi ha nins que volen comandar.
- Xerren fort per dir una cosa, sense posar-se d'acord.
- Alguna persona no participa.
- N'hi ha que s'enfaden.
- La persona que escriu no escolta les idees dels altres.
- Alguns diuen tonteries i perden el temps.

Treballar en Equip no es asseure's de 4 en 4. Cal aprendre a treballar en Equip.



ACTIVITAT 3: LA TERANYINA. IMPORTÀNCIA DEL TREBALL EN EQUIP 

Treball previ: Què significa treballar en Equip?  Com es treballa bé en Equip? Recordam la sessió anterior. En quines situacions es treballa en Equip? Es tracta de conduir els alumnes perquè pensin en situacions on ells treballen en Equip (a la classe, al pati quan juguen a determinats jocs...)




Necessitam una troca de llana que s'anirà passant d'un alumne a l'altre, sense amollar el cordill.

Cada alumne pensa en tres professions.

El primer alumne agafa la troca de llana i diu una professió. Passa la troca al company qui dirà una altra professió (no es pot repetir). Així successivament fins arribar al darrer company de classe. El cordill no s'ha d'amollar. Es tracta que cada alumne tengui subjecte la llana en un punt i passi la troca. Al final, el cordill arribarà al primer alumne i es formarà una curiosa teranyina.



Tots els alumnes han dit professions diferents.

La mestra demana: En totes les professions que heu dit, cal treballar bé en Equip? Sí, en la majoria d'elles.

Ara som una teranyina, estam tots junts i formam un Equip.


ACTIVITAT 4: LA MALETA



La mestra ha duit una maleta a la classe amb tres objectes que vol ensenyar i que són importants per a ella. Un a un els va mostrant i explicant què representen.


Ara explica que això és el que haurà de fer cadascú: dur una maleta amb tres objectes que tenguin un significat important per a ells. S'acorda que cada dia de la setmana un alumne durà la seva maleta i explicarà el significat dels objectes escollits davant la classe.

Darrera cada maleta, una història que ens ha captivat a tots!

 

Aquesta dinàmica pretén afavorir el coneixement mutu i afavoreix la interrelació entre els companys.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada